Mijn lessen kenmerken zich door een heel persoonlijke aanpak, die meer de diepte ingaat dan andere cursussen. Ik geef voortdurend inzicht in wat er in de weg zit om je spel te verbeteren. Daardoor krijg je meer zelfvertrouwen en ga je beter presteren bij audities.


Focus
Naturel spel is heel belangrijk, zowel voor TV als in het theater. Ik werk hieraan door:
• het ontwikkelen van de gevoeligheid
• het toelaten van impulsen
• het samenspel te laten ontstaan vanuit het tegenspel (welke neigingen,
behoeften maakt het tegenspel bij je los)
• het uitdagen
• het manipuleren
• het confronteren
• het desoriënteren van je tegenspeler (waardoor je eigen spel gevarieerder en genuanceerder wordt).

Emotie
Kwetsbare emoties niet meer faken, maar werkelijk tonen en controleren en dit als macht gaan zien om je tegenspeler en publiek te manipuleren en naar je hand te zetten. Dit alles zal je spel ontroerender en meeslepender maken. Steeds weer de speltechniek, die teruggekoppeld wordt aan het authentieke en de geloofwaardigheid van je spel; je impulsiviteit, je fantasie, je creativiteit en de ontwikkeling van je theatrale inzicht.

Concentratie
Spelen vanuit dubbele concentratie en met meer lagen, waardoor het spel meer diepgang krijgt.

Intuïtie
Het vertrouwen op je intuïtie voelt aanvankelijk onveilig voor een acteur, maar vanaf het moment dat je erop leert vertrouwen en het leert ontwikkelen, wordt het spel meer eigen, minder voorspelbaar en creatiever.

Transformatie
Het transformeren naar een ander personage, zonder te vervallen in uiterlijk spel wordt gemakkelijker, net als het snel schakelen naar verschillende emoties en het laten zien van extreem spel.


Aanvankelijk werk ik vanuit improvisaties, waarvan ik het naturel later toepas op theaterteksten. Hoewel ook cursisten zonder ervaring worden toegelaten, leg ik de lat tijdens de lessen zo hoog mogelijk, zodat de spelers telkens weer hun grenzen moeten verleggen en nieuwe uitdagingen moeten zoeken; de neiging terug te vallen in routine wordt zowel bij spelers als bij de docent genadeloos afgestraft.

Ontwikkeling staat centraal
Je zou ook kunnen zeggen dat deze methode alle façades afbreekt om tot de kern van goed ingeleefd, integer en karakteristiek spel te komen.

Mijn cursisten hebben haast. Ze willen goede spelers worden, die zich kunnen meten met professionele acteurs. Ik doe mijn uiterste best dat idee zo snel mogelijk te verwezen.